26-09-10

Dag 9: Sightseeing in Denver, Colorado

Na een dagje Denver terug in onze mooie verblijfplaats, een hotelsuite in een TownePlace van Marriott. Onze kamer heeft een volledige keuken, bed en salon. De keuken werd deze morgen gebruikt om voor Paul eens glutenvrije french toast te maken   en als er voor Paul eten klaargemaakt wordt dan voor de rest ook natuurlijk. Na het “homecooked breakfast” gingen we op weg naar downtown Denver.

Aangezien er in de buurt van het hotel een station van het openbaar vervoer was namen we de Light Train richting downtown. Een kwartiertje later zagen we het stadscentrum dichterbij komen, maar we zagen tevens een immens voetbalstadium waar onze tram een halte had. Eerste kodak moment dus. Een korte wandeling en we stonden voor de main gate van deze tempel van het American football. Het thuisteam “the Broncos” waren dit weekend op verplaatsing en moeten morgennammiddag aantreden in Indianapolis. We konden wel enkele mooi foto’s maken, daarna zetten onze weg verder met de tram naar Union Station.

Van daaruit konden we te voet, of met de gratis shuttle bussen doorheen het stadcentrum trekken en genieten van het uitzicht en de vele pleintjes en oude straatjes. Ook het Capitol Building en de omgeveing errond was zeker de moeite om eens te bekijken.

Opnieuw was het Paul die het middagmenu bepaalde. We kozen voor een lunch bij PF Chang. Deze keten van restaurants, met vestigingen over heel de States is gekend bij de patiënten zoals Paul voor hun heerlijke gluten vrije menu. Het werd dus opnieuw een heerlijke maaltijd.

Kip met garnaal en fijne groenten

Zalm met asperges

Kip met Cashew and Almond

We zetten onze verkenningstocht nog wat verder en rond 3 uur keerden we terug richting hotel. Na nog enkele stops kwamen we rond 5 uur aan in ons hotel en kon N. Johan beginnen aan zijn administratieve taken terwijl Paul en Carola op zoek gingen naar een licht avondmaal voor op de kamer. Het werd een lekkere toast met ham en kas en een slaatje. Nu nog onze belevenissen uitschrijven en dan kunnen tijdig gaan slapen, morgen willen we vroeg vertrekken, de bergen in.

Nog eens een update over het weer, het was zoals de laatste 2 dagen heel zonnig met een aangename temperatuur van rond de 26 °C en is het in België ook zo’n mooi weer of regent het J

de rest van de foto's op onderstaande link, ook voor hen die geen facebook account hebben.

Ook deze kleine kerel wilde best poseren in ruil voor een nootje

05:11 Gepost door Paul Vanlook | Commentaren (2) |  Facebook

Hier alles oké
We hebben de mooie foto's en teksten gezien,en zien dat jullie het zeer goed stellen.
Geniet er maar verder van......
Heel veel groetjes
Monique en Lisette

Gepost door: Monique en Lisette | 26-09-10

Reageren op dit commentaar

Hallo beste vakantiegangertjes,
Hier zijn we ook nog eens!
Prachtige voorstelling van mooie foto's in kubus vorm.
En.......wie heeft er aan het appeltje geknaagd?
We zijn een beetje jaloers op jullie reis en ook op het mooie weer!
Hier in het Belgiekske : Herfstweer met een grote H.
Blaas eens een beetje zon naar hier, Johan.
Geniet maar verder en vele groetjes,